5 zasad bezpiecznego podróżowania z dziećmi


5 zasad bezpiecznego podróżowania z dziećmi
Coraz więcej polskich rodzin decyduje się na spędzenie wakacji w kraju, wybierając samochód jako środek transportu. Niestety większość rodziców nie wie, że foteliki samochodowe, w których przewożą swoje dzieci, mogą być niewłaściwie dobrane.
– Niemal 64% rodziców nawet nie sprawdziło, czy fotelik samochodowy jest właściwie dopasowany do ich dziecka – wynika z badań zrealizowanych na nasze zlecenie. Kampania „Superfotelik – chroni na bank” ma szansę to zmienić – mówi Bartłomiej Babicz z Nest Banku.
Ze względów praktycznych i finansowych 3/4 Polaków, jak co roku, spędza wakacje w kraju. Zdecydowana większość wybrała samochód jako środek transportu, co owocuje wzmożonym ruchem na drogach w okresie letnim i zwiększonym ryzykiem wypadków samochodowych. Niestety wiele z nich odbywa się z udziałem dzieci. Najmłodsi są narażeni na niebezpieczeństwo przede wszystkim z powodu błędów lub nieświadomości dorosłych, którzy nie korzystają z fotelików samochodowych lub robią to niewłaściwie.
Jak pokazują badania przeprowadzone dla Nest Banku, ponad 82%* rodziców posiada fotelik dla dziecka. Niestety większość nie używa go we właściwy sposób lub nie korzysta z niego wcale. Aż 63,9% badanych przez Nest Bank rodziców nie sprawdziło przed zakupem, czy fotelik pasuje do dziecka i samochodu – a tylko to może zapewnić właściwą ochronę podczas podróży. Badania pokazały również, że przez brak świadomości lub ze względów finansowych rodzice często decydują się na zakup np. w marketach albo odkupują używane modele w serwisach aukcyjnych, nie wiedząc, czy nie brały w przeszłości udziału w wypadkach.
– Zrealizowane przez nas badanie pokazało, że polskim rodzicom potrzebne jest wsparcie w zakresie właściwej ochrony dziecka w czasie podróży – mówi Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku. – Odpowiedzią jest nasza specjalna wakacyjna kampania „Superfotelik – chroni na bank”. To kompleksowa akcja, która z jednej strony podnosi świadomość i dostarcza niezbędną wiedzę, a z drugiej strony oferuje konkretne rozwiązanie – zupełnie bezpłatny kredyt na fotelik samochodowy, dzięki któremu każda rodzina może sobie pozwolić na zakup odpowiedniego fotelika – dodaje Bartłomiej Babicz.
W ramach kampanii „Superfotelik – Chroni na bank” Nest Bank – przy wsparciu partnerów i patronów – Pawła Kurpiewskiego, eksperta bezpieczeństwa, PIMOT-u oraz Policji – przygotował dedykowaną stronę Superfotelik.pl, na której rodzice znajdą cykl filmów i innych materiałów edukacyjnych. Najważniejszą wskazówką dla rodziców jest 5 zasad Superfotelika, które w przystępny sposób przedstawiają filmy instruktażowe.
1. Dobierz fotelik do wagi, wzrostu i wieku dziecka.
2. Przed zakupem fotelika przymierz fotelik do swojego samochodu.
3. Zmieniaj fotelik na większy w odpowiednim momencie – nie za późno i nie za wcześnie.
4. Zastanów się zanim kupisz używany fotelik, jeśli nie wiesz z jakiego źródła pochodzi
i w jakim jest stanie technicznym.
5. Wybierz fotelik zamiast podstawki – zapewnisz większe bezpieczeństwo swojemu dziecku.
Dla rodziców, których nie stać na jednorazowy wydatek i zakup odpowiednio dobranego fotelika bezpieczeństwa, Nest Bank przygotował specjalny kredyt bez oprocentowania i prowizji. Po zakupie fotelika wystarczy przedstawić dowód jego zakupu, aby uzyskać zupełnie bezpłatne finansowanie w kwocie do 2000 zł, rozłożone na 10 rat.
Nest Bank to marka stworzona z myślą o całej rodzinie. Oferuje bezpieczne, stabilne i przejrzyste produkty finansowe – konta, zarówno dla klientów detalicznych, jak i mikroprzedsiębiorstw.
Zgodnie z filozofią banku bliskiego ludziom, Nest Bank zapewnia całodobowy dostęp do usług poprzez wygodną bankowość mobilną oraz internetową. Nie rezygnując jednak z bezpośredniego kontaktu z Klientami, bank sukcesywnie rozbudowuje w całej Polsce sieć kameralnych, sprzyjających rozmowie placówek. Więcej informacji: www.nestbank.pl
*Badanie opinii dotyczące fotelików samochodowych,­­ zrealizowane metodą CATI na 900 respondentach, wykonane przez firmę Biostat na potrzeby kampanii Superfotelik.